Jaguar Land Rover a pierdut drepturile pentru forma lui Defender, ceea ce dă mână liberă celor de la Ineos să continue dezvoltarea lui Grenadier, un off-roader care pare o copie la indigo a iconicului Defender.
O instanță din Marea Britanie a respins pretențiile Jaguar Land Rover de a obține statutul de marcă înregistrată pentru forma iconicului Defender. Oficiul britanic pentru proprietate intelectuală (IP Office) a ajuns la concluzia că forma pe care Jaguar Land Rover încearcă să o protejeze nu este suficient de distinctivă. Luni, o instanță londoneză a confirmat decizia IP Office. Motivația menționează că, deși diferențele de design pot părea semnificative pentru specialiști, acestea sunt „lipsite de importanță sau chiar inexistente pentru consumatorii obișnuiți”.
Modelul Grenadier, aflat în dezvoltare la Ineos Group, deținut de miliardarul Jim Ratcliffe, este foarte similar ca apariție cu Land Rover Defender. Ca și acesta, Grenadier este un off-roader veritabil, capabil să facă față celor mai severe terenuri. De altfel, Ratcliffe a recunoscut că mașina a fost inspirată de Defender.
JLR a anunțat într-un comunicat că este dezamăgit de decizia instanței londoneze, mai ales că forma lui Defender a fost înregistrată în mai multe piețe.
„Land Rover Defender este un vehicul iconic care este parte din trecutul, prezentul și viitorul mărcii Land Rover. Forma sa unică este ușor de recunoscut și reprezintă brandul Land Rover oriunde în lume”, se arată în comunicatul Land Rover.
Pe de altă parte, decizia instanței a fost salutată de Ineos. „Forma lui Defender nu reprezintă un certificat de origine pentru produsele JLR. Vom continua cu planurile de lansare și suntem nerăbdători să aducem Grenadier pe piață în 2021”, a comunicat Ineos Group.
Ineos negociază preluarea fabricii Daimler din Hambach (Franța) și speră să ajungă la un acord în cursul acestui an. Până atunci, Grenadier este dezvoltat de Magna Steyr, producătorul austriac asigurând fabricarea unui alt model iconic – Mercedes-Benz Clasa G.
sursa: Automotive News